Rock 'n' Roll Monuments: Δισκοπαρουσίαση "Σύρματα" (4/2017)

Ακόμη κι αν το ελληνόφωνο rock δεν βρίσκεται στην κορυφή των ακουσμάτων σου, είναι αρκετά πιθανό να έχεις έρθει σε επαφή με τους KollektivA κατά το παρελθόν.

Πέρα από τα τρία (πλέον) δισκογραφικά τους πονήματα, το συγκρότημα έχει ενεργή παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα της χώρας μας. Συνεργάζονται με καταξιωμένους καλλιτέχνες όπως ο Μίλτος Πασχαλίδης και ο αείμνηστος Μάνος Ξυδούς (ο οποίος είναι και ο νονός του συγκροτήματος), γράφουν μουσική για θεατρικές παραστάσεις, ενώ ήταν υπεύθυνοι και για το μουσικό σήμα της τηλεοπτικής εκπομπής “Μάχη Των Φύλων”.

Μέσα σε όλα αυτά οι Kollektiva κυκλοφόρησαν πριν λίγο καιρό τον τρίτο τους δίσκο με τίτλο “Σύρματα”. Η ηχογράφηση έγινε στο δικό τους studio σε παραγωγή του Γιώργου Θεοφάνους, ενώ ο Φάνης Μαργαρώνης έχει γράψει τους στίχους. Ο κοινωνικοπολιτικός χαρακτήρας που ακολουθεί τη μπάντα από την αρχή της καριέρας της, κάνει και εδώ αισθητή την παρουσία του. Κάτι τέτοιο είναι αναπόφευκτο αν αναλογιστεί κανείς τόσο το ανήσυχο πνεύμα των KollektivA, όσο και την γεμάτη με ερεθίσματα περίοδο που διανύουμε.

Το “Δε Σου Μοιάζω” που ανοίγει τον δίσκο, δείχνει αμέσως την ηχητική πορεία που ακολουθεί το συγκρότημα στη νέα του δουλειά. Πιο δυνατά, πιο άμεσα, πιο rock n’ roll. Με αυτό το τρίπτυχο ως όχημα, οι KollektivA καταθέτουν σκέψεις και προβληματισμούς που αφορούν όλους μας. Από το μεταναστευτικό “Φοινικικό” στο αντιφασιστικό “Λέξεις Επάνω Σε Χαλκό (Π.Φ.)”. Από την εργατιά του “Μες Στη Μηχανή (ΕΛ.ΠΕ.)” στη διαπίστωση ότι η σημερινή κοινωνία δοκιμάζει τα όρια μας και μας καλεί να ισορροπήσουμε ανάμεσα στην καθημερινότητα και τον σκοτεινό μας εαυτό (ΜΠΑΜΠ). Παρά τη “βαριά” θεματολογία των τραγουδιών, ο δίσκος ακούγεται ευχάριστα και κατά έναν διεστραμμένο τρόπο σου αφήνει μια αίσθηση αισιοδοξίας στο τέλος. Μια διάθεση να διορθώσεις τα κακώς κείμενα που αντικατοπτρίζονται στο “Σύρματα”. Ίσως αυτό οφείλεται και στο ταξιδιάρικο “Τα Δανεικά Πρώτα Μπαρκάρουν” που σοφά επιλέχθηκε για να κλείσει το δίσκο.


Ευχαριστούμε τον Πάνο Γιανναράκη και το Rock 'n' Roll Monuments