KollektivA Official Website -

Συνέντευξη στην Εφημερίδα των Συντακτών (11/2015)

«Κάθε επανάσταση έχει το δικό της σάουντρακ»

Εχετε ακούσει το περσινό άλμπουμ των KollektivA, την «Μπαλάντα της Φυλακής»; Μια εξαιρετική δουλειά εμπνευσμένη από το ποίημα του Οσκαρ Ουάιλντ «Η μπαλάντα της φυλάκης του Ρέντινγκ» και το οποίο ο μεγάλος Ιρλανδός δημιουργός έγραψε λίγο μετά τον εγκλεισμό του σ’ αυτήν.

Ετοιμαστείτε λοιπόν τώρα να το παρακολουθήσετε και σε μορφή θεατρικού έργου. «Είχαμε εξ αρχής στο μυαλό μας τη μεταφορά του στο θέατρο και περιμέναμε την κατάλληλη στιγμή που αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί με επάρκεια», μας λέει ο Θανάσης Χουλιαράς, ο τραγουδιστής του γκρουπ.

«Με τη χρήση μουσικής, χορού και δράματος και με δώδεκα συντελεστές επί σκηνής, είναι σίγουρα ότι πιο δύσκολο και προκλητικό έχουμε κάνει μέχρι σήμερα. Οι προετοιμασίες και οι πρώτες πρόβες ξεκίνησαν τον περασμένο Ιούλιο και φιλοδοξούμε να παρουσιάσουμε κάτι πρωτοποριακό στους θεατές. Κεντρικό θέμα του έργου είναι το δίπολο εγκλεισμός-απελευθέρωση. Μέσα από την παράσταση αναδεικνύονται διάφορες μορφές ατομικού και συλλογικού εγκλεισμού και τονίζεται η ανάγκη για απελευθέρωση. Τη σκηνοθεσία και τις χορογραφίες έχει αναλάβει ο Τάσος Μπεκιάρης, ενώ τη μεταφορά του δίσκου σε θεατρικό έργο έχει κάνει η Χριστίνα Μητροπούλου».

"Ως γνωστόν η μουσική από μόνη της δεν μπορεί
να κάνει καμιά επανάσταση, αλλά κάθε επανάσταση
έχει και το δικό της σάουντρακ"

Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στην ιστορική «Αλκυονίδα» όλα τα Σάββατα του Δεκέμβρη με πρεμιέρα στις 5/12. Και έναν μήνα αργότερα κυκλοφορούν και το νέο τους άλμπουμ. Ηδη το πρώτο του single-προπομπός βγήκε την προηγούμενη εβδομάδα και λέγεται «Ελενα». «Το τραγούδι είναι εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία της εξάχρονης Eliza Izquierdο και αφορά το ευαίσθητο θέμα της παιδικής κακοποίησης», αποκαλύπτει ο Θανάσης.

«Με αφορμή την τραγική αυτή ιστορία, θέλαμε να προσεγγίσουμε το συγκεκριμένο θέμα, αναδεικνύοντας την κοινωνική του διάσταση, αντιμετωπίζοντάς το δηλαδή ως ένα κοινωνικό φαινόμενο. Ενα φαινόμενο που δεν μπορεί και δεν πρέπει να κλείνεται μέσα στους τέσσερις τοίχους ενός σπιτιού, δεν πρέπει να εγκλωβίζεται σε ένοχες σιωπές και αδιαφορία και που ταυτόχρονα φωτογραφίζει μια από τις πιο αποτρόπαιες εκδοχές της βαρβαρότητας της κοινωνίας που ζούμε».

Μουσική και ψέματα είναι έννοιες συμβατές μεταξύ τους; «Σαφέστατα και έχει γραφτεί μπόλικη μουσική με ψέματα. Αλλες φορές με σκοπό να ξεγελάσει και τελικά να ευτελίσει, άλλες φορές μη διαθέτοντας τα κατάλληλα μέσα και προσπαθώντας να καλύψει τα κενά με άποψη, φτάνοντας καμιά φορά ομολογουμένως και σε αριστουργήματα. Ο γνωστός στίχος του Μπομπ Μάρλεϊ πάντως για το πόσους μπορείς να κοροϊδέψεις και πόσες φορές, το λέει πολύ εύστοχα. Υπάρχει ένα όριο στο ψέμα και την κοροϊδία. Είναι η αλήθεια τής εκάστοτε μουσικής και του εκάστοτε καλλιτεχνικού έργου που το κάνει να κερδίζει το στοίχημα με τον χρόνο».

Οι KollektivA δημιουργήθηκαν το 2009 και το όνομά τους είναι ιδέα του Μάνου Ξυδούς. Εως τώρα κυκλοφόρησαν τρεις δίσκους κι έχουν γράψει τη μουσική σε θεατρικά έργα και τηλεοπτικές σειρές.

Τον Φεβρουάριο του 2015 έβγαλαν το «The Revolution Sessions», ένα δισκάκι με διασκευές σε πολιτικά τραγούδια από διάφορες χώρες που βρέθηκαν στο επίκεντρο των εξελίξεων τα τελευταία χρόνια. «Πολιτικό τραγούδι είναι ένα τραγούδι που πέρα από τον διασκεδαστικό, ψυχαγωγικό του χαρακτήρα ή μάλλον καλύτερα συνδυάζοντας και αξιοποιώντας αυτόν, επιδιώκει να θέτει τα ερωτήματα των οποίων η απάντηση μπορεί να εμπνέει, να εμψυχώνει, να οδηγεί σε συμπεράσματα, τελικά να επιφέρει αλλαγές», εξηγεί ο Θανάσης.

«Αποτελεί μια αλληλοτροφοδοτούμενη σχέση με την κοινωνική και πολιτική συγκυρία της εποχής στην οποία γράφεται. Οσο υπάρχουν οι αιτίες από τις οποίες εκκινεί είναι προφανές ότι θα δηλώνει την παρουσία του, εντονότερα ή λιγότερο έντονα ανάλογα με τις εποχές αλλά και το αποτύπωμα των εκπροσώπων του.

Οσο το πολιτικό τραγούδι δεν μένει εγκλωβισμένο σε παρωχημένες φόρμες του παρελθόντος και όσο φροντίζει να μην ξεχνά και το ψυχαγωγικό-διασκεδαστικό του μέρος, θα καταφέρνει να αφορά τους φυσικούς του αποδέκτες και τελικά να παίζει τον σημαντικότατο ρόλο του. Ειδικά σε εποχές όξυνσης όπως η σημερινή αυτό είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίο».

Είναι η μουσική επανάσταση; «Ως γνωστόν η μουσική από μόνη της δεν μπορεί να κάνει καμιά επανάσταση, αλλά κάθε επανάσταση έχει και το δικό της σάουντρακ».


Ευχαριστούμε πολύ την Εφημερίδα των Συνταντκών και τoν Δημήτρη Κανελλόπουλο

FaLang translation system by Faboba
© 2013-2016 KollektivA! All rights reserved.